Cinema mexicà. Mirades compartides
La secció paral·lela Cinema mexicà. Mirades compartides, indaga en els referents de la cinematografia mexicana que han nodrit l’actual generació de cineastes.
“La guerra va acabar, Hollywood va recuperar els seus mercats i l’Època d’Or del cinema mexicà es va esvanir per aterrar en l’aridesa dels seixanta, des d’on cineastes supervivents i emergents es van dedicar a reconstruir el Nou Cinema Mexicà, que no ha acabat mai de quallar però que s’ha obert pas amb obres solitàries, inquietants i fonamentals que busquen la seva raó de ser entre els paisatges colpidors de la nostra realitat. Les pel·lícules que veureu tot seguit són una mostra sensible, lacònica i entranyable de l’imaginari col·lectiu mexicà dels darrers 50 anys.” Ricardo Benet, director de cine.
Amb la col·laboració de Casa Amèrica Catalunya, Consulado de México, Imcine i Filmoteca de la UNAM.
Aquesta secció paral·lela es complementa i amplia amb la taula rodona Cinema mexicà. Fites i contradiccions, amb Arturo Ripstein i Ricardo Benet.
Films
Bajo California: el límite del tiempo (Baixa Califòrnia: el límit del temps)
Carlos Bolado (Mèxic)
El lugar sin límites (L'indret sense límits)
Arturo Ripstein (Mèxic)
Frida, naturaleza viva (Frida, natura viva)
Paul Leduc (Mèxic / Mèxic)
La fórmula secreta (La fórmula secreta )
Rubén Gámez (Mèxic)
Lola
María Novaro (Mèxic / Espanya)
Los albañiles (Els paletes)
Jorge Fons (Mèxic)
Principio y fin (Principi i final)
Arturo Ripstein (Mèxic)
Reed, México insurgente (Reed, Mèxic insurgent)
Paul Leduc (Mèxic)
Rojo amanecer (Alba vermella)
Jorge Fons (Mèxic)