Raymond Depardon, empremta i testimoni del seu temps
Amb la selecció de films que presentem, volem donar a conèixer l’evolució d’una de las figures més interessants del panorama cinematogràfic francès de l’actualitat.
Els seus primers curtmetratges, realitzats al mateix temps que els seus reportatges fotogràfics, mostren la tensió entre imatge fixa i imatge en moviment, la necessitat d’“alliberar-se” de la tirania estàtica de la fotografia. No obstant això, durant la seva carrera la relació amb la càmera ha anat canviant, i un cop superada l’etapa d’exploració dels moviments de càmera, el seu cinema ha anat tornant als orígens: la imatge fixa.
A banda de reporter gràfic, Raymond Depardon és un autèntic cineasta, un dels darrers documentalistes que defensen els 35 mm, fet que dóna a la seva obra una qualitat i una dimensió inigualables.
Depardon sempre ha filmat des de la convicció íntima que el cinema no és un art fútil i que havia de deixar empremtes que un dia serien documents essencials sobre la França dels darrers trenta anys.
Amb la col·laboració del Instituto Francés de Barcelona.
Films
10è chambre, instants d'audiences (Jutjat d’instrucció núm. 10, moments d’audiències)
Raymond Depardon (França)
Délits flagrants (Delictes flagrants)
Raymond Depardon (França)
Profils paysans: l'approche (Retrats rurals: una aproximació)
Raymond Depardon (França)
Profils paysans: le quotidien (Retrats rurals: el dia a dia)
Raymond Depardon (França)
Reporters
Raymond Depardon (França)
Urgences (Urgències)
Raymond Depardon (França)