L'Alternativa Professionals

Jornada professional: Distribució alternativa

L'Alternativa Professionals - Jornada professional

L’Alternativa Professionals torna a reunir professionals del cinema independent per convidar-los a una jornada en la qual puguin discutir i conèixer models i eines de distribució i atracció de públic, tant de ficció com de documental.

Hi ha noves finestres d’exhibició que es poden aprofitar per al cinema independent? On és el públic de les nostres pel·lícules? Com el podem trobar?

Algunes pel·lícules exitoses que recorren festivals i sales a escala mundial han estat produïdes, dirigides i venudes per la mateixa persona o la seva productora. És aquest un nou model de subsistir fent cinema? O és més productiu que l’autor es dediqui a seguir creant i deixi l’apartat de la venda a professionals del mitjà? Quins avantatges té que un sales agent organitzi el recorregut de la pel·lícula?

Ponents

  1. José María Riba (França). Periodista des del 1982 a l’Agència France Presse (AFP). Forma part del comitè d’experts d’Europa Cinémas després d’integrar el d’Euromed Cinéma fins que va desaparèixer. Col·labora amb el Festival de Canes com a assessor i informador de pel·lícules espanyoles i llatinoamericanes. Els anys 2013 i 2014 va formar part de l’equip de seleccionadors de la Quinzena de Realitzadors del Festival de Canes. El 2005 va cofundar l’associació sense ànim de lucre Espagnolas en Paris, un grup de professionals del cinema que afavoreix la presència regular de cinema espanyol a França promovent a més multitud de trobades entre professionals i públic. Espagnolas en Paris
  2. Patrick Hurley (Regne Unit). És el mànager de distribució per a Dogwoof, una empresa fundada el 2004 líder de la distribució de documentals al Regne Unit. Ha treballat amb més de 50 títols d’estrena, incloent-hi models d’estrena per a sales comercials i sales no comercials, i directament a digital. A més de la distribució cinematogràfica, també gestiona el servei de sales no comercials de Popup Cinema, permetent que centenars de projeccions públiques es duguin a terme cada any en llocs alternatius fora del circuit formal del cinema. Dogwoof Documentary Film Distribution
  3. Birgit Kohler (Alemanya). És codirectora de l’Arsenal - Institute for Film and Video Art de Berlín, així com membre del comitè de selecció del Berlinale Forum, que està organitzat per l’Arsenal i ha estat reconegut com la secció més audaç del Festival de Cinema de Berlín. L’Arsenal s’ocupa de les dues pantalles d’Arsenal Cinema al Berlinale Forum i el Forum Expanded, distribueix films com a Arsenal Distribution i recopila obres de cinema independent i experimental, així com d’història del cinema d’avantguarda. El film premiat en l’última edició de l’Alternativa, Das merkwürdige Kätzchen (L’estrany gatet), va ser descobert i seleccionat en el Berlinale Forum, on va celebrar la seva estrena mundial. Arsenal
  4. Javier Fuentes (Espanya). Exdirector del CENDEAC (Centro de Documentación y Estudios Avanzados de Arte Contemporáneo), on va desenvolupar i concebre Fisuras Fílmicas, en col·laboració amb la Filmoteca Regional Francisco Rabal i la Universitat de Múrcia. El projecte va començar el setembre de 2011 amb el propòsit d’incentivar l’estudi, el debat i la projecció de pel·lícules situades en les fissures del cinema hegemònic. Des de l’inici, s’ha esforçat per presentar i exposar nous models conceptuals, narratius i temporals en companyia dels mateixos realitzadors. Fisuras Fílmicas s’estructura sobre la base de quatre objectius fonamentals amb el propòsit que l’estudi i l’anàlisi de cada pel·lícula projectada es puguin desenvolupar d’una manera minuciosa. CENDEAC
  5. José Alayón (Espanya). Director, productor i distribuïdor cinematogràfic. El 2004 crea El Viaje Films. A partir de 2010 i fins ara es converteix en productor executiu de cinc opera prima, a més de dirigir i escriure els llargmetratges Slimane, seleccionada en competició en l’Alternativa Oficials 2014 i Gente de sal (en postproducció). També ha produït Hotel Nueva Isla (Irene Gutiérrez), programada en la secció Panorama 2014 de l’Alternativa Paral·leles. José Alayón funda el 2008 el Centro de Estudios Cinematográficos de Canarias (CECAN), un centre que des de llavors fins ara imparteix nombrosos màsters, tallers i graus cinematogràfics a les illes Canàries en conveni amb les universitats canàries. El viaje films
José María Ribas Patrick Hurley Birgit Kohler Javier Fuentes José Alayón

Informació

  1. Data: divendres 21 de novembre
  2. Hora: de 9.30 a 13.30 h
  3. Lloc: Teatre del CCCB (Montalegre, 5, 08001 Barcelona)
  4. Contacte: Patricia Sánchez ([email protected])
  5. Adreçada a professionals del sector
  6. Entrada gratuïta
  7. Termini d’inscripció: 14 de novembre
  8. Aforament limitat
  9. Idioma: català-castellà-anglès, traducció simultània

Inscripció prèvia

 

Moderador

  1. Àlex NavarroÀlex Navarro (Espanya). Coordinador d’Europa Creativa Desk – MEDIA. Europa Creativa Desk – MEDIA

Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través del Servei de Desenvolupament Empresaria (SDE-ICEC), Europa Creativa Desk – MEDIA, Goethe Institut i Catalan Films.

Podeu veure el vídeo de la jornada professional de 2013 en aquest enllaç.

Amb la col·laboració de